De Lijn hertekent traject … Light-Rail

Groen Limburg
Industriegebied Groen Limburg liet alvast weten dat ze voor Spartacus zijn

“De kritiek van de Inspectie van Financiën (IF) op Spartacus is al in onze regeringsbeslissing van 23 september weerlegd.”

@38 domme … CVP, nu CD&V of de Vlaams blok/belang en nu n-va met de dada in bed. Waarom is niet Regionale omroep😕

@dat de wegen in orde zijn… verkeersinfrastructuur …? …hier in Maasmechelen is inorde met E314 – Ontsluitingsweg & N78 naar Maasmechelen Village – N75

@38 Omdat SNELbussen helemaal niet snel zijn… maar al te dikwijls in een file staan!

@30/32 en dat een politieker kan verdwijnen na verkeerde kostenberekening? Blijven en tijdens werken verandert prijzen. Geef die in Diepenbeek nog wat meer slaag… d’r is Bewel en de tuikabelbrug godsheide… zet naast de Universiteitslaan richting Hasselt een sociaal bedrijvencentrum

@26/30 Zeven miljard mensen en talrijke uitdagingen in verschiet – Hbvl.be

@28/28 Minder verkwisten in de Koning ’s huizen: videorecorders, digibox, dvd-speler, Wii !-console enof de Playstation en verder de graskantmaaier, takversnipperaar, verticuteermachine, bladblazer/-zuiger en de tuinkiosk ! Mobiliteit… zekers het sterk openbaar vervoer is nodig.

@24/24 Het gaat toch over een SNEL-verbinding vanuit Hasselt (trein / bus) naar Maastricht / Maasmechelen van De Lijn: Denk mee over de sneltramlijn Hasselt – Genk – Maasmechelen “Gewone fietsen mogen niet mee op de bus of tram. Als u de andere reizigers niet hindert, mag u wel gratis een opgevouwen vouwfiets meenemen. Alleen op de Kusttram mag u tegen betaling (2 euro voor een speciaal biljet fiets) een fiets meenemen (max. 2 à 3 fietsen per Kusttram). ”

@21/21 Ja, nutteloze projecten als .pranaresort.eu in De Maasvallei Lanklaar-Eisden daar kan geheel iets anders… aansluitend met RLKM en tss Vilvertstraat-Meerkensstraat-Bekaertlaan een themahotel en paalwoningen en nog meer “openbaar vervoer” een shweeb-route langs high-lights

De Inspectie van Financiën maakt brandhout van het Spartacusdossier

Het volledige rapport van de Inspectie van Financiën leest u hier.

43

Hoe kan nu vanuit Antwerpen en Brussel nu genieten van Nationaal Park en verdere toerisme uitbreidingen zonder degelijk openbaar vervoer en wil men geen zwartrijders… bedenk dan een beter opstapsysteem… iets dat persoon/ per persoon doorlaat en buggy’s / fietsen / rolstoelgebruikers vooraan

Het gaat dan vooral over de verbinding tussen Hasselt en Maasmechelen.

De aangepaste tracés komen er na heel wat verzet van actiecomités en natuurverenigingen. Natuurgebieden De Maten en het Nationaal Park Hoge Kempen blijven gespaard.

Interessant detail: aan het Ziekenhuis Oost-Limburg en in Waterschei zouden er haltes kunnen komen.

Genk

De Lijn overweegt aankoop vouwfietsen
Meest rendabele lightrailverbinding
Maasmechelen krijgt twee nieuwe buslijnen

2 reacties»

[…] De Lijn hertekent traject … Light-Rail Hoofdpoort Nationaal Park Hoge Kempen krijgt vorm De Lijn overweegt aankoop vouwfietsen Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. […]

[…] De Lijn hertekent traject … Light-Rail Provincie zet industriegebied om in bungalowpark Maasmechelen is niet saai Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. […]


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: