Geweld zit in een klein hoekje

het de Belgische vrouwendag.
Griet Plets krijgt een kus die ze verafschuwt.

Zo’n vijftien jaar geleden moet het zijn geweest. Vijfde jaar middelbaar, jong en onwetend, met de klas op uitstap in Parijs. Twintig gibberende tienermeisjes, arm in arm op de Champs Elysées – wie kon ons wat maken?
Tot plots die ketting van armen verbroken wordt. Ik een andere arm rond m’n middel voel. En dan, luttele seconden maar, lippen op mijn mond en een tong die zich tussen mijn tanden wringt.

Geweld zit in een klein hoekje

Vrouwen zien seks als opgave
De Kunst Van Denken & De Rest
Homoseksualiteit & interculturele samenleving

2 reacties»

[…] Geweld zit in een klein hoekje Eén vrouw op zes slachtoffer van partnergeweld Gezinsgeweld blijft taboe Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. […]

[…] partnergeweld staatszaak maken” Twee Maasmechelse agenten in elkaar geslagen met eigen matrak Geweld zit in een klein hoekje Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te […]


Geef een reactie

