Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?”

Homo’s en lesbo’s in de Tweede Wereldoorlog: lange tijd was dat een groot taboe. Er is nog altijd weinig bekend over wat er met homo’s en lesbo’s in de oorlog gebeurde.

Tentoonstelling homo’s in de oorlog in Maastricht

Tentoonstelling homo’s in de oorlog in Maastricht

Geplaatst door Sara op 8 september 2009 om 12:53
Thema wereldoorlog heeft heelwat dimensies.

COC Limburg organiseert van 13 september tot 29 oktober 2009 de tentoonstelling ‘Wie kan kan ik nog vertrouwen?’ in AINSI Maastricht. De tentoonstelling is geheel gewijd aan vervolging en verzet van homoseksuele mannen en lesbische vrouwen onder de nazi’s en de Duitse bezetting. Het is gebaseerd op recent onderzoek en schetst met persoonlijke getuigenissen en uniek beeldmateriaal een beklemmend beeld van die tijd. De tentoonstelling was eerder te zien in het Verzetsmuseum in Amsterdam en Leeuwarden en in Kamp Vught.

Redenen om de tentoonstelling naar Limburg te halen zijn aan de ene kant de 65-jarige bevrijding van Maastricht en een groot deel van Zuid-Limburg.

Zie ook de website: www.vertrouwen.nu.

COC zuid-Limburg: Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?”

COC zuid-Limburg: Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?”

Kunst

Veel interesse voor opleiding verpleegkunde
Coming Out Day R’dam – 10 oktober 2009
Na veertig jaar mag Homo-Hitler in Berlijn.
Ik heb een vraag: Kan je mij eens uitleggen hoe wezens in een 2-dimensionaal leven weten of ze op een platte schijf of op een bol zitten?
Bisschop trekt uitspraken gaskamers niet in
De Derde Wereldoorlog
“Hitler had plannen om nazi-Big Brother uit te zenden”
Madonna vergelijkt McCain met Hitler.
Overleden kamparts van de SS loopt rond in Chili
Op mensenrechtenmissie naar Poolse nazikampen
Nazi-arts ‘Dokter Dood’ leeft nog

Workshop ‘De Verhalentafel’
The Big Ask: De harde cijfers van global warming
Outside – Fototentoonstelling Homomonument
Kenniscentrum COC Limburg gaat activiteiten uitbreiden
Obama herdenkt strijd tegen nazi’s op verjaardag D-Day
Topevenementenoverzicht
Roots met taboe in Euroscoop Genk
project ‘Mijn’-geschiedenis
Filmavond ‘Maasuiterwaarden’ en ‘Eisden na de Tweede Wereldoorlog’

10 reacties»

[…] Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Workshop ‘De Verhalentafel’ Spanning tegen gaan met mindfulness ZiZo – magazine in alle bibliotheken Het Roze huis: nieuwe boekbesprekingen […]

  Vrijzinnig Limburg op facebook « Diversiteit in licht ! wrote @

[…] Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Het Feest van Woord en Klank Wandelen in Nationaal Park Brochure over homoseksualiteit voor hulpverleners Verenigingen, laat van je horen! Roots met taboe in Euroscoop Genk […]

[…] Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” 89 gemeenten zetten schouders onder campagne UiTinVlaanderen Wandelen in Nationaal Park Open […]

[…] zoek naar kosmische snaren Vrijzinnig Limburg op facebook Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Coming Out Day R’dam – 10 […]

[…] Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Obama herdenkt strijd tegen nazi’s op verjaardag D-Day Bisschop trekt uitspraken gaskamers niet in Ex-nazi (89) aangeklaagd voor moorden WOII Overleden kamparts van de SS loopt rond in Chili Nazi-arts ‘Dokter Dood’ leeft nog […]

[…] Een woordenboek om een oorlog te vergeten Belgen maken unieke kaart van nazikampen Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Obama herdenkt strijd tegen nazi’s op verjaardag D-Day Na veertig jaar mag Homo-Hitler […]

  De boodschap van de film « Diversiteit in licht ! wrote @

[…] Digitale vernieuwing: ben je nog mee? Gemeentelijke Culturele Raad presenteert Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” e-nieuwsbrief: shop ‘T Verschil De VPRO komt uit de kast… met korting! Digitale kunst Film […]

[…] Vlaamse huisvestingspremies zijn groot succes ‘Elke dag is een net-niet-coming-out’ Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Landkaart van Europa toont de gegevens van Europese holebi’s. Gay Pride-organisator en vriend […]

[…] Nieuw geboorteboos Vrijetijdsbesteding voor mensen met mindere mobiliteit Vijf kortfilms rond homofobie “Is de juf lesbisch?” Waar drinkt u het lekkerste kraantjeswater? Hoe ontstond de holebi?? Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” […]

  “WO III is al begonnen” « Diversiteit in licht ! wrote @

[…] werd Nopenhagen” Cyberterrorisme neemt toe Belgen maken unieke kaart van nazikampen Tentoonstelling “Wie kan ik nog vertrouwen?” Minister bezoekt monumenten Wereldrecord doodskisten bouwen staat op 707.335 stuks Vlaanderen […]


Geef een reactie

