Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan?

Beste Sara

Helaas kunnen we je vraag “Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan?” niet beantwoorden omwille van de volgende reden:

Betreft: etymologie

Beste,

Bedankt voor je vraag “” op Ikhebeenvraag.be.

Een interessante plaats om vragen over etymologie van woorden op te lossen is de Geïntegreerde Taalbank van het Instituut voor Nederlandse Lexicologie die on-line te raadplegen is: http://gtb.inl.nl/  

Ook in het ‘Woordenboek der Nederlandsche Taal’ (WNT) kan je mogelijk een antwoord vinden. Je kan het WNT raadplegen (na gratis registratie) op: wnt.inl.nl.

Met vriendelijke groet,
www.ikhebeenvraag.be  

Groeten,
www.ikhebeenvraag.be 

Kai-Mook weigert op weegschaal te stappen
Vlaamse regering legt eed af in Vlaams Parlement
Kleurrijke begraafplaats
Slim
Ik heb een vraag: Zijn hetero’s hetero-seksueel?
Ik heb een vraag: …
Ik heb een vraag: Nerds vieren PI-dag, “normale” mensen Valentijnsdag… Waarom vieren we geen pi-dag?
Taal
Het homohuwelijk zit in de lift.

5 reacties»

[…] Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan? Vooraankondiging cursus cultuurbeleid Training Business spiritualiteit Bijbelmuseum leert papierworm lesje Moslims, katholieken en… ietsisten Premier Tayyip Erdogan in Hasselt Studiedag ‘Religie en geweld’ Boek uit over leven van holebi’s en transgenders in de moslim cultuur. Hulplijn voor allochtone holebi’s […]

  Taal « Diversiteit in licht ! wrote @

[…] 21:56 · Ingedeeld onder 'T Maasland, Informatie-website, Levensbeschouwing, Talk-of-the-Town Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan? Literaire route tijdens Gay Pride Taal verandert? Niet zeuren maar meedoen! Taalkundige volgt […]

[…] voor kantoren aan Zuid-Willemsvaart klaar Steeds meer vrouwen betalen klusjesman in natura Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan? Kenniscentrum COC Limburg gaat activiteiten uitbreiden Yasmine… een voorbereidende cursus… […]

[…] over Q-koorts als wapen bioterrorisme Diner voor alleenstaanden Het trendsalfabet voor 2010 Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan? Het homohuwelijk is een gevaarlijk experiment. […]

[…] verstandshuwelijk als getuigenis Ik heb een vraag: Waar komt het woord hu-we-lijk vandaan? Hooggerechtshof Californië verwerpt homohuwelijk Het homohuwelijk is een gevaarlijk experiment. […]


Geef een reactie

