Ik heb een mening!!!

Alles is mogelijk.
Alles is waar.
Leugens bestaan niet.

Alleen gedachtevormingen bestaan.
Ontstaan.
Een gedachte kan samengaan of voortvloeien
vanuit een gevoel

Dan wordt het een beïnvloede gedachtevorming
Geen mening.
Slechts jouw nietige gedachte
Die soms wel en soms niet
samenhangt
Met jouw nietige gevoel.

Hangend in het oneindig grote universum.
Daarin komen al jouw gedachtevormingen
Tot Stilstand.

En dan maak je een beslissing.
Dan maak je de keus.
Ga ik deze nietige gedachte vastzetten?
Ja, want dat hoort.
Ga ik het benoemen?
Ja, want dat hoort.
Welke naam geef ik het dan?
Hmm…
Noem ik het een mening?
Ja, want dat hoort.
Mijn mening?
Vooruit dan maar, dat geeft me weer meer
Identiteit.

Ok dan…
En nu maar afwachten
Wachten op de volgende gedachtevorming.
Die deze keer vanuit een ander gevoel ontstaat.
Maar het is nog steeds hetzelfde onderwerp.
We praten nog steeds over jou en over mij.
Maar nu…dat andere gevoel.
Vanuit een andere gedachte.

Jij lacht ineens weer.
Dit keer begrijp ik je wel.
Nu delen jij en ik dezelfde gedachtevorming.
Komen we nader tot elkaar.
Ook al is ons standpunt niet veranderd.
Dat is exact hetzelfde gebleven.
Maar jij was in staat mijn mening te accepteren.
Niet omdat je het met me eens bent.
Maar omdat ik het ben.
Ik ben speciaal voor jou.
Omdat je me kent.
Omdat je de tijd genomen hebt om mij te leren kennen.

Stel je nu eens voor;
dat je dat ook met die ander gedaan had.

Diegene met wie je op dit moment een conflict heb.
(tis maar een collega)

Diegene die je niet wilde leren kennen.
(ik heb geen tijd me ook nog eens druk te maken om jou)

Diegenen die je elke dag ongezien passeren.
(liepen er mensen dan in deze drukke winkelstraat)

Diegenen die naast je wonen??
(sinds wanneer heb ik buren dan)

Natuurlijk praten we niet.
Haar kids hebben de pik op die van mij.
Zorgen we wel voor dat mijn kids genegeerd worden.
Als ik haar gedachtes eens aan zou moeten horen.
En dan ook nog eens luister.
Ga ik het misschien wel begrijpen.
Moet ik haar mening straks ook accepteren.
En die van haar kutkinderen.

En die van die ene collega.
Van die zwerver die ik vooral negeer als hij,
hallo zegt tegen me.

Nee.
Dan is het hek van de dam.
Ik wil helemaal niet weten dat er zoveel verschillende
meningen zijn.
Dan moet ik namelijk erkennen dat er teveel meningen zijn,
om het ooit met elkaar eens te worden.

En dat is eng.
Dat maakt me zo bang.
En het mooie van angst,
is dat het je belemmert.
Vandaar.
Dat ik niet zie dat al die meningen bij elkaar
Slechts individuele gedachtevormingen zijn.
Die samen smelten in de kosmos tot 1.
Omdat al die gedachtevormingen uiteindelijk
slechts 1 allesomvattende mening zijn.
Waarin logischerwijs dus ruimte is voor elke
gedachte, gevoel en wat jij noemt: mening.

Het universum weet namelijk al zo verschrikkelijk lang,
wat jij zo hardnekkig blijft ontkennen.
Je gedachtes en gevoelens versmelten uiteindelijk in
een energievorm die je ziel of prana mag noemen van mij.
Wat jij wil.
Kies maar een woord.

Het punt is, dat het je lichaam uiteindelijk voorgoed verlaat.
En samensmelt met de rest van de energie.
ÉÉN grote energiebal.
En het mooie is…
Energie oordeelt niet.
Energie IS.

Zie je het nu?
Al die nachten dat je wakker lag
Vanwege die ene gedachte
Dat ene gevoel
Die enkele mening
Die constant verandert, omdat jij als mens blijft
groeien
In dit en al je aankomende levens.
Omdat verandering nu eenmaal constant is?
Het enige dat altijd verandert is namelijk alles.

Dus nee.
Geloof me maar.
Die ene nietige gedachte van jou
Die van jou persé een mening moet zijn?
Nee hoor.
Daar ligt het universum echt niet wakker van.

Waarom jij dan wel?
Misschien is het tijd
Om eens te stoppen met kiezen
En te beginnen met accepteren.
Leren.
Evolueren.

Ik wens je veel succes!!

Ik heb een mening!!! van De blogteksten van iedereen – queerzone door Sophia ( Forum Watch)

Verdraagzaamheid…??? van De blogteksten van iedereen – queerzone door Zohra (Operator)

Kunst

Deskundigen willen versterkt toezicht op banken
Test-Aankoop waarschuwt voor koppelverkoop gsm’s
Grondige facelift voor Oude Bunders
“De regering moet ook kijken naar structurele maatregelen”
Stof op twintig jaar oude plannen eindelijk weggeblazen
Mieke Ramaekers wil nieuwe vestiging voor opvang senioren
Kathleen Van Brempt
Maaslands Huis
Dag van de arbeid: sp.a pleit voor ‘durfplan’
Gennez haalt uit naar graaicultuur bij banken
ZiZo evalueert Vlaams holebibeleid in superdikke verkiezingsspecial
Van de onzekerheid van vandaag tot de eerlijke samenleving van morgen
Gedichtenwedstrijd

4 reacties»

[…] magnetische ster ontdekt Ik heb een mening!!! Deskundigen willen versterkt toezicht op banken Sociaal woonproject mikt op laag energieverbruik […]

  Weest welkom, gij allen « Diversiteit in licht ! wrote @

[…] voor honderden belastingfraudes Zeldzame magnetische ster ontdekt Ik heb een mening!!! Deskundigen willen versterkt toezicht op banken Rivierpark in Maasvallei moet meer […]

[…] Ik heb een mening!!! […]

[…] dokter’ met pensioen Ik heb een mening!!! Oudste holebi vereniging van België viert feest Personality training Mieke Ramaekers wil nieuwe […]


Geef een reactie

